Studieture

Sammenhold under stjernehimlen.

Kast din sovepose over armen og spring ud på nye eventyr. Når vi forlader huset, slipper vi hæmningerne løs og lærer nye mennesker at kende. Derfor triller vi jævnligt væk fra Brobys trygge rammer. Vi garanterer, at din tohjulede jernhest bliver dit foretrukne transportmiddel, når vi skal på udkig efter nye horisonter.

Introtur
Introturen står for døren, når du har haft en uge til at vænne dig til dit nye hjem. Sommerfuglene basker sikkert stadig rundt i maven på dig, og på din første tur får du mulighed for at slippe dem fri under åben himmel.

En bivuak bliver vores hjem, og vi bygger den selv med vores bare næver. Vi steger vores kød over den åbne ild, og du falder i søvn med første parket til stjernerne, mens skovbunden siver ind i næsen på dig.

Natløb, frisbee- eller fodboldturnering. Der er aktiviteter for enhver smag, og i løbet af introturen kommer du helt ind under knoglerne på dem, du skal dele dit liv med fremover.

Skilejrskole
Bank fødderne i brædderne og hop med ud over nogle af Europas smukkeste snerige horisonter. Vi tager på skilejrskole hver vinter og du er garanteret en udsigt, der langt overgår Helnæsbugten og Svanninge bakker.

Holder du af vinden, der rusker dig i håret og bider i kinderne? Eller foretrækker du blå bakke i snegletempo? På skilejrskolen er der plads til alle. Om dagen kører vi alpin og snowboard. Om aftenen spiller vi spil og spiser god mad på vores pragtfulde hotel.

Det bedste er, at dine forældre allerede har betalt for skituren, når de melder dig ind på Broby.

Gymnastikturne
Gymnastikken er hovedmåltidet i din tid på Broby. Den gør dig sund, stærk og smidig, og når vi skruer op for musikken og sætter strøm til kroppen, vil du kunne mærke glæden pumpe rundt i blodbanerne. Uanset om du befinder dig bedst i luften eller med fødderne solidt plantet i måtten, vil du være tryg ved at optræde, når vi rejser ud i landet for at vise, hvad vi har lært. Vi opviser for andre efterskoler og afslutter showet med at spise, hygge og sove sammen.

Afslutningstur
Når året synger på sit sidste vers, cykler vi igen ud i det fri for at sove sammen under stjernehimlen. Vi mindes de bedste stunder, tænder bål og synger sange. Vi surfer, står på vandski og ror kajak. Til slut siger vi farvel og på gensyn.