Om skolen

Velkommen til Broby Sportsefterskole

Du finder Broby Sportsefterskole i smørhullet Nørre Broby, der ligger mellem Faaborg, Assens og Odense. Den fynske muld former fundamentet for vores fremragende faciliteter, der lægger op til maksimal udfoldelse på både det kropslige og kreative plan. Vores lokaler er lyse og rummelige, vi har et fitness- og spinningrum plus to store haller. Vi har springgrav og trampoliner indenfor. Udenfor finder du vores flotte multibane, hvor eleverne spiller fodbold, basket og beachvolley.

Vi har også et velisoleret musiklokale og et stort køkken, hvor eleverne kan forbedre deres evner bag kødgryderne.

Skolens historie trækker tråde tilbage til 1910, mens Grundtvig og Kold binder knude på fortællingen. Vi tror på, at den Grundtvig-Koldske livsoplysning giver glade og deltagende samfundsborgere. Vi tror på, at ansvar for fællesskabet giver strålende og selvstændige unge mennesker.

Vi optager 153 elever hvert år. De starter i 9. eller 10. klasse og skal selvfølgelig afslutte opholdet med folkeskolens afgangsprøver.