Dagligdagen

Du kan ikke gemme dig under fjerene hele formiddagen. Vi finder træningstøjet frem, før klokken slår 8 og går sammen i al slags vejr. Morgenuft er en tradition, de fleste elever lærer at holde af. Vinden blæser liv i dine trætte øjne og forbereder hjernecellerne på dagens kamp.

Først klokken 9.00 er du i gang med din første undervisningstime. Men bare rolig. Broby Sportsefterskole minder dig helt sikkert ikke, om noget du har prøvet før. Din lærer underviser ved en digital tavle. Vi står, går og hopper, når vi skal fremlægge det, vi har lært.

Klokken 12.00 myldrer vi ind i vores flotte kantine for at spise og et par timer senere sidder vi der igen. Klokken 15:00 skal du endelig i gang med dit valgfag, som du får lov til at arbejde med, indtil vi får serveret aftensmad. Men der også et par sure pligter.

Vi gør rent på værelserne og fællesområderne, når vi har spist aftensmad. Derefter er der samling og stilletime. Vi synger en sang, læser en bog og hiver fat i lærerne, hvis vi har brug for lektiehjælp.

Du har to sene aftentimer, som du kan bruge til lige præcis det, du har lyst til. Nogen gange summer hovedet så højt, at du bare får lyst til at trække dig tilbage til dit værelse. Andre gange vil du måske hellere drikke kaffe med veninderne eller gå en tur med vennerne.

Når klokken slår 22, finder vi alle tilbage til vores værelser. Overnattende gæster og cigaretter er selvfølgelig bandlyste. Efter en time slukkes alle telefoner, tablets og computere. Søvnen overmander os som regel, når vi mindst venter det. I morgen tidlig venter endnu en gang morgenluft.