Kursusfag

På10. årgang udnytter vi muligheden for at etablere et anderledes fagligt fokus og indhold.

På 10. årgang udnytter vi muligheden for at etablere et anderledes fagligt fokus og indhold end du kender fra din tid i grundskolen. Vi arbejder i kursusuger, hvor du selv sammensætter dit skoleår gennem kursusvalg efter dine interesser, behov og ønsker. Vi udbyder et bredt udvalg af spændende kursusfag med højt fagligt indhold. Du vil i løbet af året modtage evaluering og feedback på din læring og udvikling, ligesom vi afvikler test og giver bedømmelser. Vi deltager ikke i folkeskolens prøve for 10.klasse.

9.klasse bliver undervist i de obligatoriske prøvefag, og vores lærere sætter alle kræfter ind for at sikre en god afgangseksamen for både bogligt stærke og svage elever. Vores erfaring er, at sportsfagene styrker elevernes koncentration og lyst til at læse.